Polecamy
Co za dużo, to… zdrowo! Badania potwierdzają, że nie da się przesadzić z ćwiczeniami fizycznymi
Healthy lifestyle

Co za dużo, to… zdrowo! Badania potwierdzają, że nie da się przesadzić z ćwiczeniami fizycznymi

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Naukowcy z czasopisma „PLOS Medicine” udowodnili, że nie istnieje górna granica bezpiecznych ćwiczeń fizycznych. Wyniki przeprowadzonych analiz wskazują wprost – im więcej aktywności w naszym życiu, tym będzie ono bardziej jakościowe!

Do tej pory Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) przekonywała, że ćwiczenia fizyczne powinny mieścić się w granicach od 150 do 300 minut tygodniowo. Przekroczenie ustalonego pułapu w założeniu miało wiązać się ze sporym ryzykiem. Do zupełnie innych wniosków doszli natomiast amerykańscy naukowcy, według których niekorzystny dla zdrowia zbyt intensywny wysiłek fizyczny można śmiało umieścić wśród mitów.

W pięcioletnich badaniach wzięło udział ponad 90 tys. zdrowych osób – zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Wyniki wykazały, że najczęściej ćwiczący ochotnicy (25%) mogą pochwalić się najbardziej okazałą redukcją ryzyka chorób sercowo-naczyniowych (54-63%). Tymczasem u osób, których wysiłek fizyczny był umiarkowany lub dość intensywny, prozdrowotny efekt okazał się już nieco mniejszy i wynosił 48-57%.

Rezultaty ukazują zatem prostą zależność – im większy i bardziej intensywny jest nasz codzienny wysiłek fizyczny, tym lepsze efekty zdrowotne przynosi! Inicjatorzy całego projektu są przekonani, że korzyści płynące z regularnego treningu mogą okazać się jeszcze większe, niż dotychczas przypuszczano. Dodatkowo zauważono, że osoby ćwiczące intensywniej zazwyczaj unikają używek, a także mocniej dbają o zachowanie prawidłowej masy ciała.

To doskonała wiadomość dla wszystkich miłośniczek porządnego treningu! Teraz wiadomo już, że wcale nie musimy się ograniczać, a częstotliwość i intensywność wykonywanych jednostek treningowych powinna być uwarunkowana wyłącznie dbałością o nasze własne zdrowie oraz ilością wolnego czasu, jaki możemy temu poświęcić.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Trening w kobiece dni z Oliwią Chomentowską (FitWomen)
Trening w kobiece dni z Oliwią Chomentowską (FitWomen)
Czy trening podczas okresu to dobry pomysł? Jak najbardziej! Sprawdź, jakie ćwiczenia do wykonania w trakcie miesiączki proponuje Oliwia Chomentowska […]
Trening dolnych partii brzucha – jak to robią gwiazdy i trenerki fitness?
Trening dolnych partii brzucha – jak to robią gwiazdy i trenerki fitness?
Podczas układania planu treningowego zależy nam na tym, by był on jak najbardziej wartościowy. Ćwiczenia na dolne partie brzucha nie […]
Dyski poślizgowe – mały gadżet, duże korzyści
Dyski poślizgowe – mały gadżet, duże korzyści
Sprawdź, w jaki sposób urozmaicić swój trening obecnością dysku poślizgowego!
Ostatnie wpisy