Polecamy
Powrót do aktywności fizycznej po długiej przerwie – od jakich ćwiczeń warto zacząć?
Healthy lifestyle

Powrót do aktywności fizycznej po długiej przerwie – od jakich ćwiczeń warto zacząć?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Aktywność fizyczna jest jednym z najważniejszych aspektów profilaktyki zdrowia. Pozwala na zachowanie optymalnej kondycji organizmu, sprawności ruchowej i umysłowej oraz zmniejsza ryzyko zachorowania na poważne choroby cywilizacyjne. Dodatkowo ułatwia utrzymanie prawidłowej masy ciała. Chcesz wrócić do regularnego uprawiania sportu? W artykule podpowiemy, jaka aktywność fizyczna sprawdzi się najlepiej!

Od jakiej aktywności fizycznej zacząć przygodę ze sportem?

Należy pamiętać o tym, że zmianę stylu życia warto przeprowadzać stopniowo i rozsądnie. Nieprzygotowany organizm może mieć problem z większym obciążeniem treningowym, co może doprowadzić do kontuzji i przetrenowania. Jeśli do tej pory nie byłeś zbyt aktywny fizycznie, zacznij od większej aktywności fizycznej w codziennym życiu. Zrezygnuj z jeżdżenia windą oraz pokonywania małych odległości samochodem lub transportem zbiorowym. Na początek doskonale sprawdzą się regularne spacery, które pozytywnie wpłyną na wydolność naszego organizmu.

Następnie wybierz swoją ulubioną dyscyplinę sportu i staraj się wdrożyć treningi do codziennego planu dnia, przynajmniej 3 razy w tygodniu. Na początek wystarczy nawet 15 minut dziennie. Bardzo szybko zauważysz różnicę oraz poczujesz się lepiej. Stawiaj na różnorodne ćwiczenia, które pomogą w budowaniu kondycji, wytrzymałości i wydolności mięśni. Najlepiej sprawdza się połączenie treningów aerobowych i siłowych. Kluczowe znaczenie w budowaniu formy ma także prawidłowo zbilansowana dieta. W życiu pacjentów w okresie rekonwalescencji doskonale sprawdzi się Fresubin Protein POWDER, który kompleksowo wzmocni organizm.

Jaka aktywność fizyczna sprawdzi się w przypadku nadwagi?

Szczególnym wyzwaniem może okazać się wybór aktywności fizycznej w przypadku nadwagi i otyłości. Podwyższona masa ciała negatywnie wpływa na kręgosłup oraz stawy kolanowe. Właśnie dlatego należy unikać aktywności, które dodatkowo obciążają wspomniane tkanki. W takiej sytuacji najlepiej sprawdzi się marsz, pływanie oraz jazda na rowerze. Pomogą w budowaniu kondycji, zmniejszając ryzyko kontuzji i dolegliwości bólowych.

Warto wrócić do treningów kardio. Dopiero po kilku tygodniach możesz zdecydować się na wprowadzenie treningów siłowych. Na początek stawiaj na mniejsze obciążenia, które będziesz stopniowo zwiększać w miarę postępów. Pamiętaj przy tym o odpowiednim odżywianiu. Jeśli dopiero wracasz do aktywności fizycznej po chorobie, sprawdź ofertę żywności dostępnej na stronie: zywieniemaznaczenie.pl.

Jak zadbać o ogólną sprawność organizmu?

Skoro wiemy już, jak aktywność fizyczna wpływa na zdrowie, odpowiedzmy teraz na pytanie, o czym jeszcze warto pamiętać podczas wzmacniania organizmu. Przede wszystkim zadbaj o zdrową dietę bogatą w witaminy i inne składniki odżywcze. Jeśli zaczynasz treningi, nie zapomnij o właściwym bilansie kalorycznym posiłku. W ten sposób skutecznie schudniesz lub zbudujesz masę mięśniową.

Kluczowe znaczenie ma także regeneracja. Zadbaj o odpowiednią dawkę codziennego snu. To właśnie wtedy następuje odnowa komórkowa. Nie zapominaj również o przerwach od treningu. W ten sposób unikniesz przetrenowania, zmniejszysz ryzyko występowania zakwasów i kontuzji. Odpoczynek wpłynie na ciągłe polepszanie osiąganych wyników.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak bezinwazyjne metody pomagają wykryć wady konstrukcyjne?
Jak bezinwazyjne metody pomagają wykryć wady konstrukcyjne?
Felerny budynkowy? Dowiedz się, jak nowoczesne, bezinwazyjne techniki mogą skutecznie wykryć wady konstrukcyjne bez naruszania struktury budynku.
10-minutowy trening brzucha bez sprzętu na lato (Marta Nowak)
10-minutowy trening brzucha bez sprzętu na lato (Marta Nowak)
Ogromną zaletą treningu brzucha jest fakt, że można go wykonywać niemal w każdych warunkach i wcale nie trzeba mieć przy […]
Jak technologia IP PBX ułatwia komunikację w firmie
Jak technologia IP PBX ułatwia komunikację w firmie
Odkryj, jak technologia IP PBX może zrewolucjonizować komunikację w Twojej firmie, ułatwiając integrację systemów i poprawiając efektywność.
Ostatnie wpisy