Polecamy
Jak trening barre pomaga w procesie modelowania sylwetki?
FitnessTrenuj z nami

Jak trening barre pomaga w procesie modelowania sylwetki?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Forma ćwiczeń zawierająca technikę baletową, pilates i wysiłek fizyczny to idealny sposób na zwiększenie koordynacji ciała, poprawę siły oraz wysmuklenie sylwetki. Poznaj zasady treningu barre!

Nietypowa inspiracja

Źródeł treningu barre należy szukać w latach siedemdziesiątych, gdy w Stanach Zjednoczonych wyjątkową popularność zyskały taneczne zajęcia fitness. Największe zainteresowanie tego typu zajęciami na poziomie międzynarodowym rozpoczęło się po premierze nominowanego do Oscara filmu „Czarny łabędź”. Mary Helen Bowers, zajmująca się odpowiednim przygotowaniem fizycznym oraz nauką rozwiązań technicznych Natalie Portman, odgrywającej główną rolę w produkcji, stworzyła system ćwiczeń, które wzmacniają mięśnie całego ciała, poprawiają poczucie równowagi i uczą podstaw umiejętności tanecznych.

Jak podkreślają instruktorzy prowadzący treningi barre, zajęcia są przeznaczone dla wszystkich chętnych – niezależnie od wieku, kondycji fizycznej czy opanowanej techniki tańca.

Na czym polega trening barre?

Nazwa zestawu ćwiczeń nawiązuje do drążka, przy którym standardowo trenują tancerze baletowi. Trening odbywa się właśnie przy użyciu tego sprzętu. Dodatkowo w ramach wyposażenia podczas treningu korzysta się także z hantli, kilogramowych piłeczek lub maty.

Oprócz elementów zaczerpniętych z baletu klasycznego, trening barre łączy w sobie technikę jogi oraz pilatesu. dzięki temu zawodnicy wzmacniają mięśnie i poprawiają koordynację ruchową nie wyczerpując organizmu intensywnością ćwiczeń. Podczas zajęć kluczowa jest precyzyjność w wykonywaniu konkretnych sekwencji, bardziej niż liczba powtórzeń czy tempo realizowania ćwiczeń. Celem treningu barre jest dostosowanie zajęć baletowych do warunków grupowego uprawiania fitnessu.

Ćwiczenia są dostosowane do możliwości każdego z uczestników i można z łatwością wykonywać je także w warunkach domowych, na przykład podpierając się o krzesło, ścianę, poręcz czy parapet. Systematyczny trening przynosi wiele korzyści dla pracy i wyglądu całego organizmu, w szczególności pomaga spalić kalorie i rozbudować tkankę mięśniową.

W jaki sposób trening barre wspiera rozwój mięśni?

Trening barre to idealne rozwiązanie dla kobiet, które nie chcą zajmować się klasycznym fitnessem, a pragną wzmocnić ciało i popracować nad partiami mięśni. Standardowy trening trwa od 30 do 60 minut. W czasie jego trwania mięśnie są napinane i rozluźniane w kilkudziesięciosekundowych sesjach.

Tego typu ćwiczenia nie rozbudowują tkanki mięśniowej w taki sposób, jak na przykład zajęcia siłowe, ale oddziałują na mięśnie lokalne, czyli te partie, które bezpośrednio otaczają stawy. Dzięki ich wzmocnieniu wykonywane ruchy są płynniejsze, poprawia się siła mięśni, wysmukla i modeluje ich wygląd, a także zmienia się stabilizacja stawów, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko kontuzji lub urazów.

Trening barre bezpośrednio nie wpływa na budowę tkanki mięśniowej, ale może ją wzmocnić oraz poprawić jej jakość, co jest równie istotne, jak ich rzeczywista objętość.

Korzyści wynikające z treningu barre

Techniki zaczerpnięte z jogi i pilatesu pomagają wzmocnić górne partie ciała, poprawić postawę i prawidłowo ustawić pozycję kręgosłupa. Widoczna zmiana dotyczy przede wszystkim wyprostowanej sylwetki i lekkości w konkretnych ruchach.

Elementy baletu poprawiają ogólną kontrolę nad ciałem wzmacniają poczucie równowagi i pomagają w wymodelowaniu kształtu sylwetki. Partie mięśniowe, które szczególnie pracują podczas zajęć z drążkiem, to pośladki, uda, łydki oraz ramiona. Wyćwiczenie tych kluczowych mięśni pozwala na nadanie ciału kobiecych kształtów i podkreślenie wysportowanej sylwetki. Ćwiczenia poprawiają też wydolność oddechową, poprawiają samopoczucie i uczą podstawowych technik kilku dyscyplin sportu jednocześnie. Według statystyk godzinny trening barre umożliwia spalenie około 300 kalorii.

TRENING BARRE 💙

To moja autorska forma treningu, która łączy w sobie elementy tańca klasycznego, pilatesu i treningu…

Opublikowany przez Greta’s Pilates Środa, 9 grudnia 2020

Zdjęcie wyróżniające: NAFFAN9, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak prawidłowo dobrać kondensatory do swojego projektu elektronicznego?
Jak prawidłowo dobrać kondensatory do swojego projektu elektronicznego?
Przekonaj się, jak perfekcyjnie dobrana kondensacja może usprawnić działanie Twojego projektu elektronicznego. Poznaj kluczowe czynniki, które wpływają na wybór odpowiednich kondensatorów.
Promowanie zdrowego stylu życia poprzez aktywność fizyczną: praktyczne wskazówki
Promowanie zdrowego stylu życia poprzez aktywność fizyczną: praktyczne wskazówki
Odkryj praktyczne porady, jak promować zdrowy tryb życia poprzez codzienną aktywność fizyczną. Wzmocnij swoje ciało i umysł dzięki naszym konkretnym sugestiom.
Domowy trening interwałowy bez sprzętu z Martą Nowak (FitDoncia)
Domowy trening interwałowy bez sprzętu z Martą Nowak (FitDoncia)
Nic tak skutecznie nie rozprawia się z nadmiarem tkanki tłuszczowej, jak intensywny trening HIIT! Do jego przeprowadzenia nie potrzeba specjalistycznego […]
Ostatnie wpisy