Polecamy
Co robić przed ćwiczeniami, a co po treningu?
FitnessTrenuj z nami

Co robić przed ćwiczeniami, a co po treningu?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Płaski brzuch, mocne mięśnie nóg i ogólna poprawa kondycji to cel dla większości ćwiczących osób. Jednak nie tylko trud wkładany w treningi może przybliżyć Cię do upragnionego celu. Także to, w jaki sposób komponujesz posiłki jest ważne, aby w miarę szybko zobaczyć i co najważniejsze utrzymać efekty. Dobrze zaplanowane śniadania, obiady i kolacje podkręca Twoją energię i sprawią, że będzie miał siłę i ochotę, aby ćwiczyć. Każdy wie, że ważna jest odpowiednia proporcja zachowania między węglowodanami, białkami oraz tłuszczami. Jednak jak tę teoretyczną wiedzę przełożyć na praktykę? Czy oprócz tego, co wyląduje na talerzu rzeczywiście liczy się także co zjesz przed a co po treningu? 

Jaką rolę odgrywają w diecie węgle, białka i tłuszcze?

Zanim zaczniesz bardziej świadomie dbać o to, co jesz, gdy ćwiczyć dowiedz się, jaką rolę tak naprawdę odgrywają trzy główne składniki obecne w każdym produkcie spożywczym. Ta wiedza zdecydowanie ułatwi Ci później gotowanie. To z kolei będzie miało wpływ na Twoje zdrowie i samopoczucie. Węglowodany to podstawa każdej diety. Są one podstawowym źródłem energii. Po ich strawieniu organizm będzie przechowywał uzyskany z niego glikogen w mięśniach oraz wątrobie. Lepszym wyborem są węglowodany złożone, ponieważ energia z nich pochodząca jest uwalniana dużo wolniej niż w prostych. 

Białka z kolei, to materiał budulcowy komórek ludzkiego organizmu. Pomagają budować masę mięśniową i przyczyniają się do ich rozrostu. Dlatego składnik ten jest ważny dla osób chcących wyrzeźbić sylwetkę. Białko znajduje się w wielu produktach spożywczych takich jak w mięso, nabiał, jajka oraz rośliny strączkowe. Każdy z nich jest dobrym źródłem tego składnika, zatem komponując posiłki można dowolnie je wymieniać. 

Tłuszcze budzą najwięcej kontrowersji. Wiele osób boi się, że jedząc je, przytyje, a przecież nie o taki cel walczy. Jednak tłuszcze są ważne dla ludzkiego organizmu i nie można z nich zrezygnować. Warto sięgać po zdrowe wersje, jak nienasycone kwasy tłuszczowe. Są one niezbędne do zachowania równowagi hormonalnej oraz występują jako budulec błony komórkowej. 

Jak skomponować posiłek jedzony przed ćwiczeniami? 

Zastanawiasz się, po co sięgnąć, zanim udasz się na trening. To, co wyląduje na talerzu powinno dodać Ci energii, ale jednocześnie nie może być ciężkie i potęgować uczucie zmęczenia. Dobrze jest zjeść na ok. 2-3 h przed planowaną aktywnością. Po tym czasie nie będziesz już odczuwać już ciężaru i senności, ale nadal będziesz mieć co spalać. Ważne jest też, aby były to produkty o niskim indeksie glikemicznym. Nie spowodują one nagłego wzrostu poziomu cukru. 

To, co masz zamiar zjeść różnicuj także w zależności od tego kiedy masz zamiar ćwiczyć. Rano lepiej sięgnąć po skromne śniadanie złożone z węglowodanów złożonych. Wieczorem możesz już pozwolić sobie na kompozycję białkowo-tłuszczową. Istnieją oczywiście odstępstwa od tej reguły. Jeśli nie masz pewności, co będzie dla Ciebie lepsze, to najlepiej poradź się doświadczonego dietetyka.  

Czy po treningu trzeba coś zjeść?

Po intensywnych ćwiczeniach pojawia się pokusa, aby nieco sobie pofolgować. W końcu nie po to ciśniesz na siłowni, aby sobie odmawiać. Rzeczywiście możesz pozwolić sobie na coś energetycznego, ale nie traktuj godziny aktywności, jako kompletnego rozgrzeszenia dla jedzenia fast foodów i słodyczy. Zwyczajnie szkoda wysiłku, który wcześniej włożyłeś. Sięgnij zatem po coś sycącego i jednocześnie smacznego. Idealne połączenie to białko i węglowodany. W obrębie tych składników wybór jest naprawdę szeroki. Możesz postawić na ryż, pełnoziarnisty makaron z dodatkiem ulubionego mięsa, warzyw oraz strączków. Jeśli lubisz jajka, to wykonywane z nich dania jak jajecznice, czy omlety także będą dobrym pomysłem.

Jak komponować zdrowe posiłki, gdy ćwiczysz?

Zasady tworzenia śniadań, obiadów i kolacji dla osób aktywnych fizycznie mogą wydawać się skomplikowane. Jednak nawet podstawowa wiedza oraz dobrze zaopatrzona lodówka wystarczą do tego, aby jeść zdrowo i smacznie. Jeśli mimo to ciężko jest wygospodarować Ci czas na gotowanie, to dobrym pomysłem jest skorzystanie z oferty cateringu dietetycznego dla osób ćwiczących. Warto skorzystać z oferty oraz porad odnośnie zachowania szczupłej sylwetki takich, jak https://www.lightbox.pl/blog/5-najlepszych-sposobow-na-plaski-brzuch

Dieta pudełkowa LightBox skierowana do osób, które są aktywne, bazuje na dobrze skomponowanych posiłkach przygotowanych z najwyżej jakości składników. Nie trzeba martwić się więc o to, czy rozkład węglowodanów, białek oraz tłuszczów jest właściwy. Dieta dla sportowców, to wygodny sposób, aby zabrać posiłek z sobą do pracy albo na siłownię. Każde danie jest zapakowane w łatwe do zabrania z sobą pudełko. Nie ma więc ryzyka, że ominiemy któryś posiłek i zabraknie nam energii na intensywny trening. Pamiętaj, że oprócz dobrze skomponowanego jedzenia musisz też pić odpowiednie ilości wody i innych płynów, zawsze miej więc przy sobie butelkę i regularnie do niej sięgaj. Powodzenia w treningach.

Fot.: materiał prasowy Klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Fitness na łyżwach – kobiecy sposób na zimowy relaks
Fitness na łyżwach – kobiecy sposób na zimowy relaks
Godną polecenia alternatywą dla klasycznej jazdy na łyżwach są popularne w ostatnim czasie zajęcia z fitnessu na łyżwach. Sprawdź, jakie korzyści przynoszą!
Świąteczny trening bez tupania i skakania z Martą Hennig (Codziennie Fit)
Świąteczny trening bez tupania i skakania z Martą Hennig (Codziennie Fit)
Wiele z nas głowi się, jak szybko i skutecznie spalić świąteczne kalorie. Z pomocą przychodzi Marta Kruk z kanału Codziennie […]
Sztuka równowagi: zdrowa dieta i aktywność fizyczna
Sztuka równowagi: zdrowa dieta i aktywność fizyczna
To właśnie ta harmonijna interakcja między jedzeniem a ruchem stanowi fundament naszego zdrowia i witalności.
Ostatnie wpisy