Polecamy
Metoda pilates – na czym polega ten rodzaj treningu i kto może go wykonywać?
PilatesTrenuj z nami

Metoda pilates – na czym polega ten rodzaj treningu i kto może go wykonywać?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Codzienna aktywność fizyczna przekłada się na dobre zdrowie, sprawne ciało i lepsze samopoczucie. Pilates to ćwiczenia, na które może zdecydować się praktycznie każdy!

Aktywność fizyczna – dlaczego jest tak istotna?

Nawet sporadycznie podejmowana aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie – zarówno to psychiczne, jak i fizyczne. Czujesz się wiecznie zmęczona? A może narzekasz na problemy ze snem? Przyczyną może być nadmierne napięcie mięśni. Zacznij ćwiczyć, a przekonasz się, że nie tylko Twoje ciało poczuje się lepiej. Zapisz się na jogę, kup karnet na siłownię, włącz płytę z aerobikiem. Ćwicz tak, jak lubisz. A jeśli zupełnie nie masz pomysłu na to, od czego zacząć przygodę z aktywnością fizyczną, czujesz, że nie jesteś w formie i zbyt intensywny trening może skończyć się bolesną kontuzją, to wypróbuj pilates. To zestaw ćwiczeń bazujący głównie na ciężarze własnego ciała. To idealne ćwiczenia dla początkujących.

Pilates – zestaw ćwiczeń starszy niż myślisz

Może się wydawać, że moda na aktywność fizyczną i różnego rodzaju ćwiczenia to pieśń ostatnich dwudziestu lat. Tymczasem, okazuje się, że pilates znany jest już od ponad stu lat. W latach 20. ubiegłego stulecia ten zestaw statycznych ćwiczeń został opracowany przez pewnego sportowca z Niemiec. Co ważne, podczas ćwiczeń, będziesz angażować mięśnie całego ciała. Wzmocnisz dzięki temu stabilność, poprawisz koordynację, a także wypracujesz prawidłową postawę ciała (odpowiadają za nią w dużej mierze mięśnie głębokie). Chociaż pilates na pozór wydaje się bardzo prosty, na początku lepiej wykonywać ćwiczenia pod okiem trenera, który zwróci uwagę na właściwą technikę i prawidłowy oddech. To właśnie te dwa elementy odgrywają kluczową rolę w przypadku pilatesu.

Dla kogo pilates jest wskazany?

Panuje powszechne przekonanie, że pilates to trening, z którego może skorzystać każdy. Szczególnie warto jednak rozważyć takie ćwiczenia, jeżeli:

•  odczuwasz ból w okolicach kręgosłupa,
•  borykasz się z wadami postawy,
•  cierpisz na zwyrodnienia kręgosłupa,
•  szukasz sposobu na rehabilitację po kontuzji,
•  potrzebujesz dodatkowego zastrzyku energii,
•  nie wiesz, od czego zacząć przygodę z aktywnością fizyczną.

Trening jest odpowiedni dla osób początkujących. Nawet jeżeli dopiero wstajesz z przysłowiowej kanapy, to nie masz się czego bać. Spokojnie, poradzisz sobie. Zadbaj jednak o solidną rozgrzewkę, wygodną matę, luźne ubrania i prawidłową technikę ćwiczeń. Skoncentruj się na tym, aby każde z nich wykonywać dokładnie, mniejszą uwagę przykładaj do ilości powtórzeń.

Dla kogo ćwiczenia mogą okazać się nieodpowiednie?

Pomimo tego, że pilates uznawany jest za jeden z najmniej obciążających treningów, to każdy, kto przewlekle choruje, źle się czuje lub jest po poważnej kontuzji, powinien zasięgnąć porady lekarza lub fizjoterapeuty w zakresie doboru optymalnej formy ćwiczeń. Są sytuacje, w których szkodliwy może okazać się nawet lekki trening. Pamiętaj – Twoje zdrowie jest najważniejsze. Masz wątpliwości? Lepiej skonsultuj się ze specjalistą.

Chcesz ćwiczyć w ciąży? To możliwe!

Jeżeli pod Twoim sercem rozwija się maluch, a Ty chcesz ćwiczyć, by zachować optymalną formę, to koniecznie skonsultuj ten pomysł ze swoim lekarzem prowadzącym ciążę. W ofercie wielu klubów fitness można znaleźć propozycje treningowe dla kobiet w ciąży. Pilates to zestaw ćwiczeń, które są mało obciążające, przez co mogą być wykonywane niemal przez każdego. Jednak pamiętaj, że ostateczna decyzja zależeć powinna od Twojego stanu zdrowia i tego, czy dziecko rozwija się w sposób prawidłowy. Jakiekolwiek odstępstwa od normy w wynikach badań powinny wzbudzić czujność. Jeżeli natomiast wszystko jest w porządku i lekarz wyrazi zgodę, to ćwiczenia pilates są doskonałym sposobem na to, aby nawet podczas ciąży podtrzymać aktywność fizyczną.

Jakie efekty przyniesie regularny trening?

Dobra informacja jest taka, że w przypadku pilatesu na efekty treningu nie musisz czekać w nieskończoność! Kilkanaście sesji treningowych wystarczy, abyś zauważyła pierwsze efekty. Najtrudniej jest zacząć – z każdym treningiem ćwiczenia będziesz wykonywać płynniej i swobodniej. Nie zapomnij jednak o pełnej koncentracji!

Pilates ❤️❤️ same zalety :
👉Rozładowywuje napięcie i stres
👉Wzmacnia mięśnie całego ciała
👉Poprawia mobilność i…

Opublikowany przez Annę Bednarz Kramarczyk Piątek, 13 listopada 2020

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • albatros 30.05.2022

    O pietnastu minut czytam o licznych zaletach tzw. pilatesa. Ale nie znalazlem ani jednego opisu, jakie to cwiczenie ten pilates. Typowe gledzenie na okolo, bez konkretu.

Rekomendowane
Trening w kobiece dni z Oliwią Chomentowską (FitWomen)
Trening w kobiece dni z Oliwią Chomentowską (FitWomen)
Czy trening podczas okresu to dobry pomysł? Jak najbardziej! Sprawdź, jakie ćwiczenia do wykonania w trakcie miesiączki proponuje Oliwia Chomentowska […]
Jaki trening warto zastosować na zgrabne pośladki?
Jaki trening warto zastosować na zgrabne pośladki?
Marzysz o zgrabnych pośladkach? Wypróbuj nasze propozycje treningowe - przybliżą Cię do osiągnięcia obranego celu!
Co jeść, aby obniżyć cholesterol? Wprowadź te produkty do swojego jadłospisu już dziś!
Co jeść, aby obniżyć cholesterol? Wprowadź te produkty do swojego jadłospisu już dziś!
Dzięki połączeniu zdrowego trybu życia, regularnej aktywności fizycznej i prawidłowej diety można w szybki i skuteczny sposób obniżyć poziom cholesterolu w organizmie.
Ostatnie wpisy