Polecamy
Jakie efekty daje regularne wykonywanie damskich pompek?
FitnessTrenuj z nami

Jakie efekty daje regularne wykonywanie damskich pompek?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Pompki to jedno z tych ćwiczeń, które doskonale pamiętasz jeszcze z czasów szkolnych. Czy jednak zdajesz sobie sprawę, jak poprawnie wykonywać pompki i jakie korzyści mogą przynieść regularne ćwiczenia?

Pompki klasyczne vs pompki damskie

Klasyczne pompki wykonuje się w taki sposób, aby uginając ramiona w podporze, mieć kolana oderwane od podłoża. Ta wersja tego ćwiczenia może okazać się dla niektórych osób (zwłaszcza tych początkujących) zbyt trudna. Pompki klasyczne wymagają sporej siły mięśniowej. Zanim ją wypracujesz, zdecyduj się na opcję znacznie łatwiejszą, czyli pompki damskie. W tym przypadku, podczas uginania ramion, kolana są oparte na macie, co znacznie ułatwia poprawne wykonanie ćwiczenia.

Technika ma znaczenie

Jak przy każdym ćwiczeniu, tak też i w przypadku pompek (zarówno tych tradycyjnych, jak i w wersji damskiej) spore znacznie ma prawidłowa technika. To, że damskie pompki są łatwiejsze do wykonania niż ich klasyczne odpowiedniki, wcale nie oznacza, że można podejść do ćwiczeń lekkomyślnie. Wręcz przeciwnie – taka postawa to najkrótsza droga do bolesnych kontuzji. W pierwszej kolejności trzeba przyswoić sobie prawidłową pozycję wyjściową. Dla większego komfortu i bezpieczeństwa zawsze warto ćwiczyć na specjalnej macie.

Wykonywanie pompek bezpośrednio na podłodze nie jest wskazane. Przyjmując pozycję wyjściową, przejdź do podporu na dłoniach (powinny być rozstawione na szerokość barków) i kolanach. Twoje stopy powinny być skrzyżowane w powietrzu. Wykonując pompki, pamiętaj o prostych plecach, a także o tym, aby klatką piersiową nie dotknąć maty. Ćwiczenie wykonuj w sekwencji: wdech – opuszczanie ciała, wydech – powrót do pozycji wyjściowej.

Zastanawiałaś się jakie efekty dają damskie pompki?

🔶 poprawiają wygląd ramion i pleców,

🔶 rzeźbią i wzmacniają…

Opublikowany przez Active Life Studio Treningu – Natalia i Piotr Kirszke Wtorek, 22 października 2019

Jakie błędy pojawiają się najczęściej?

Chcesz uniknąć podczas ćwiczeń powielania najpopularniejszych błędów? Zacznij ćwiczyć pod okiem trenera personalnego. Opieka doświadczonej osoby ułatwi wyrobienie prawidłowych nawyków podczas ćwiczeń. Pompki są na tyle specyficznym ćwiczeniem, że samemu bardzo ciężko jest ocenić, czy ćwicząc, zachowuje się prawidłową technikę. Jakie błędy pojawiają się najczęściej? Można wśród nich wskazać np. zbytnie wyginanie szyi czy przekręcanie bioder. Często jest także zachowana niewłaściwa sekwencja ćwiczenia (opadanie na wydechu).

Jakie korzyści może przynieść regularny trening?

Jeżeli zadbasz o to, aby pompki wykonywać prawidłowo, a do tego będziesz ćwiczyć regularnie, to możesz liczyć na spektakularne efekty. Już po kilku tygodniach zauważysz, jak zmienia się Twoja sylwetka. Wbrew pozorom, ćwicząc pompki (nawet te w wersji damskiej), wzmacniasz nie tylko ramiona. Podczas wykonywania ćwiczeń angażowane są różne grupy mięśni. Intensywny trening pozwoli Ci uzyskać wymarzoną rzeźbę ciała. Podczas ćwiczeń pracuje klatka piersiowa, wzmacniają się także mięśnie brzucha. Nie jesteś przekonana? Sprawdź sama! Podejmij wyzwanie i rób pompki przez miesiąc. Rezultaty Cię zadziwią!

Czy każdy może wykonywać pompki?

Pompki to bez wątpienia świetne ćwiczenie, które pozwala na wzmocnienie mięśni ramion, klatki piersiowej, pleców czy brzucha. Regularny trening przełoży się na większą siłę mięśniową i ładniejszy kształt całej sylwetki. Pojawia się jednak pytanie, czy pompki są dobre dla każdego? Co do zasady, jest to ćwiczenie, które w swoim treningu mogą uwzględnić zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane. Pompki damskie, wbrew swojej nazwie, przyniosą korzyści kobietom i mężczyznom. Wykonywanie pompek nie jest wskazane u osób, które niedawno miały kontuzję.

W przypadku chorób związanych z układem sercowo-naczyniowym skonsultuj się wcześniej ze swoim lekarzem prowadzącym. Jeżeli cierpisz na przewlekłe schorzenia, przy których intensywny trening nie jest wskazany, to również zasięgnij porady lekarza, aby upewnić się, że pompki nie przyniosą w Twoim przypadku więcej szkody niż korzyści. Jeżeli wszystko jest w porządku, to możesz zacząć regularny trening, a już wkrótce zaobserwujesz u siebie pierwsze efekty ćwiczeń. Twoja sylwetka nabierze zupełnie innego kształtu – wzmocnisz ramiona, klatkę piersiową i wyszczuplisz brzuch.

Foto wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Damski strój kąpielowy – czym się kierować wybierając strój na basen?
Damski strój kąpielowy – czym się kierować wybierając strój na basen?
Idealny strój kąpielowy na basen to taki, który jest wygodny w noszeniu i odporny na działanie chloru. Czym jeszcze kierować się przy jego wyborze?
Co robić przed ćwiczeniami, a co po treningu?
Co robić przed ćwiczeniami, a co po treningu?
Płaski brzuch, mocne mięśnie nóg i ogólna poprawa kondycji to cel dla większości ćwiczących osób. Jednak nie tylko trud wkładany w treningi może przybliżyć Cię do upragnionego celu.
Trening dla kobiet plus size nowym trendem w świecie fitness
Trening dla kobiet plus size nowym trendem w świecie fitness
Siłownia nie zawsze stanowi komfortową przystań dla osób, które nie posiadają sylwetki mieszczącej się we współczesnych kanonach piękna. Austriacka trenerka […]
Ostatnie wpisy