Polecamy
Pomysły na sportowy weekend wakacyjny w plenerze
Wasze hobby

Pomysły na sportowy weekend wakacyjny w plenerze

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

W dzisiejszych czasach ciągłego zabiegania i życia w tłumie potrzebujemy od czasu do czasu odskoczni. Podpowiadamy, jak aktywnie i przyjemnie spędzić wolny weekend!

Latem nad morze

Zanurzenie się po głowę w wodzie potrafi być przyjemniejsze od wylegiwania się w słońcu – a na pewno zdrowsze dla kondycji naszej skóry. Nie dość, że dostarcza frajdy, to jeszcze przyczynia się do wzmocnienia mięśni całego ciała oraz buduje wytrzymałość. Ma również zdrowotny wpływ na nasze samopoczucie: pływanie jest świetnym sposobem na radzenie sobie ze stresem. Do tego nie wymaga prawie żadnego ekwipunku, aby zacząć, więc nie będziesz zmuszona zainwestować dużej sumy pieniędzy, żeby przyjemnie i aktywnie spędzić weekend.

Pamiętaj, żeby rozciągnąć się przed rozpoczęciem pływania. Wybieraj takie miejsca, w których pływanie jest dozwolone oraz nadzorowane przez ratownika.

Rowerem przez Polskę

Podróże rowerowe zaprowadzą cię do najpiękniejszych zakątków Polski. Nie musisz mieć w planach podróży życia, żeby czerpać frajdę z prostej przejażdżki rowerem. Czasem wystarczy odpalić mapę w telefonie i udać się w wycieczkę po okolicznych lasach.

Kolarstwo wzmocni mięśnie twoich nóg bez narażania twoich kolan na zbędną pracę. Wspaniale wpłynie na twoją siłę i staminę, które z kolei przydadzą ci się zarówno w codziennym życiu (ktoś musi pokonać te wszystkie schody na drodze do mieszkania na czwartym piętrze), jak i w uprawianiu innych sportów. Możesz również regulować intensywność sportu w zależności od swoich własnych preferencji czy możliwości fizycznej.

Potrzebujesz wyzwania? Spróbuj wspinaczki!

Jeśli wysokości ci nie straszne i niczego bardziej nie pragniesz niż sprawdzenia swojej siły, wspinaczka górska to sport dla ciebie. To zajęcie wymagające sporej zręczności i siły (spokojnie, wyprawisz ją z czasem), które wymaga zaangażowania wszystkich mięśni ciała. Jednocześnie nie jest obciążające dla kolan tak jak bieganie, cardio czy HIIT. Pomoże ci również z elastycznością mięśni oraz poprawi twoją równowagę dzięki wyćwiczeniu twojej koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Nie zaczynaj swojej przygody ze wspinaczką bez zaufanego instruktora. Chociaż sport ten nie jest aż tak niebezpieczny, jak ludziom się wydaje, to początki bywają trudne i każdy na starcie swojej podróży z nowym hobbym potrzebuje wsparcia. Instruktor poprowadzi cię przez podstawy wspinaczki, dopilnuje, byś nauczyła się prawidłowo korzystać ze sprzętu oraz zadba o twoje bezpieczeństwo.

W grupie siła

Jeśli chcesz odciąć się od zgiełku miasta, pomyśl o zorganizowaniu biwaku ze swoimi znajomymi. Czasem ciężko jest się zmotywować do wysiłku fizycznego, nawet jeżeli mieliśmy w planach poświęcić mu cały weekend. Wówczas z pomocą przyjdzie grupka zaufanych przyjaciół, którzy tak jak ty chcą prowadzić zdrowsze życie. Nic tak nie motywuje jak wykonywanie sportowych czynności razem, gdzie wszyscy mogą się nawzajem wspierać w ciężkich momentach.

Wspólnie możecie wykonywać cały szereg dyscyplin sportowych – od tańca po jogę na świeżym powietrzu, na tenisie kończąc. Wybierzcie coś, co będzie nie tylko wysiłkiem dla waszych ciał, ale i fajnym sposobem na integrację. Jeżeli nie zgadzacie się co do planów, urządźcie głosowanie, jaka aktywność interesuje was najbardziej.

Nie zapomnijcie o podstawowym ekwipunku biwakowym. Namiot, śpiwory, latarki, podstawowe narzędzia są musem, aby fantastyczny weekend w plenerze nie zamienił się w wielki niewypał. Z pewnością przydatna będzie ostrzałka do noży na wypadek, gdyby wasz jedyny scyzoryk lub multitool uległ stępieniu.

Szukasz czegoś niestandardowego? Łucznictwo jest dla ciebie!

Każda z tych propozycji to coś, czego wcześniej już próbowałaś? Potrzebujesz nowości, sportu, z którym nigdy wcześniej nie miałaś do czynienia? Chcesz poczuć się jak prawdziwa bohaterka filmu fantasy?

Daj szansę łucznictwu. To sport, który na początku może nie przynosić wyraźnych efektów w postaci bardziej zarysowanych mięśni na twoim ciele czy zrzuceniu zbędnych kilogramów. Wszystko przychodzi z czasem. Łucznictwo to wyjątkowo trudna do opanowania dyscyplina, do której musisz mieć cierpliwość, aby pozwolić jej zaowocować w korzystny sposób.

Regularnie ćwicząc, wyrobisz sobie siłę górnych mięśni ciała, poprawisz swoją koncentrację oraz koordynację. A przede wszystkim dodasz sobie odwagi. No bo przyznaj, nic tak pozytywnie nie działa na samopoczucie jak świadomość, że potrafisz trafić w środek tarczy z odległości dziesięciu metrów.

 

 

Foto wyróżniające: stockvault.net / Pixabay

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co spożywać przed treningiem?
Co spożywać przed treningiem?
Jak układać dietę przy regularnych treningach? Co jeść, żeby wspomagać rzeźbienie sylwetki i prawidłową pracę organizmu? Odpowiadamy na podstawowe pytania związane z posiłkami towarzyszącymi ćwiczeniom!
Odkwaszający detoks warzywno-owocowy Sokołowskiej – dlaczego zyskał taką popularność?
Odkwaszający detoks warzywno-owocowy Sokołowskiej – dlaczego zyskał taką popularność?
Odkwaszający detoks warzywno-owocowy Sokołowskiej to doskonałe rozwiązanie dla osób, którym zależy na szybkim i skutecznym oczyszczeniu organizmu.
Jakie ćwiczenia złagodzą bóle pleców?
Jakie ćwiczenia złagodzą bóle pleców?
Ból pleców niekwestionowanie zaburza komfort codziennego funkcjonowania. Na szczęście istnieją ćwiczenia, które pomogą Ci wyeliminować z Twojego życia leki przeciwbólowe i zagwarantują brak dolegliwości ze strony kręgosłupa!
Ostatnie wpisy