Polecamy
Pomysły na sportowy weekend wakacyjny w plenerze
Wasze hobby

Pomysły na sportowy weekend wakacyjny w plenerze

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

W dzisiejszych czasach ciągłego zabiegania i życia w tłumie potrzebujemy od czasu do czasu odskoczni. Podpowiadamy, jak aktywnie i przyjemnie spędzić wolny weekend!

Latem nad morze

Zanurzenie się po głowę w wodzie potrafi być przyjemniejsze od wylegiwania się w słońcu – a na pewno zdrowsze dla kondycji naszej skóry. Nie dość, że dostarcza frajdy, to jeszcze przyczynia się do wzmocnienia mięśni całego ciała oraz buduje wytrzymałość. Ma również zdrowotny wpływ na nasze samopoczucie: pływanie jest świetnym sposobem na radzenie sobie ze stresem. Do tego nie wymaga prawie żadnego ekwipunku, aby zacząć, więc nie będziesz zmuszona zainwestować dużej sumy pieniędzy, żeby przyjemnie i aktywnie spędzić weekend.

Pamiętaj, żeby rozciągnąć się przed rozpoczęciem pływania. Wybieraj takie miejsca, w których pływanie jest dozwolone oraz nadzorowane przez ratownika.

Rowerem przez Polskę

Podróże rowerowe zaprowadzą cię do najpiękniejszych zakątków Polski. Nie musisz mieć w planach podróży życia, żeby czerpać frajdę z prostej przejażdżki rowerem. Czasem wystarczy odpalić mapę w telefonie i udać się w wycieczkę po okolicznych lasach.

Kolarstwo wzmocni mięśnie twoich nóg bez narażania twoich kolan na zbędną pracę. Wspaniale wpłynie na twoją siłę i staminę, które z kolei przydadzą ci się zarówno w codziennym życiu (ktoś musi pokonać te wszystkie schody na drodze do mieszkania na czwartym piętrze), jak i w uprawianiu innych sportów. Możesz również regulować intensywność sportu w zależności od swoich własnych preferencji czy możliwości fizycznej.

Potrzebujesz wyzwania? Spróbuj wspinaczki!

Jeśli wysokości ci nie straszne i niczego bardziej nie pragniesz niż sprawdzenia swojej siły, wspinaczka górska to sport dla ciebie. To zajęcie wymagające sporej zręczności i siły (spokojnie, wyprawisz ją z czasem), które wymaga zaangażowania wszystkich mięśni ciała. Jednocześnie nie jest obciążające dla kolan tak jak bieganie, cardio czy HIIT. Pomoże ci również z elastycznością mięśni oraz poprawi twoją równowagę dzięki wyćwiczeniu twojej koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Nie zaczynaj swojej przygody ze wspinaczką bez zaufanego instruktora. Chociaż sport ten nie jest aż tak niebezpieczny, jak ludziom się wydaje, to początki bywają trudne i każdy na starcie swojej podróży z nowym hobbym potrzebuje wsparcia. Instruktor poprowadzi cię przez podstawy wspinaczki, dopilnuje, byś nauczyła się prawidłowo korzystać ze sprzętu oraz zadba o twoje bezpieczeństwo.

W grupie siła

Jeśli chcesz odciąć się od zgiełku miasta, pomyśl o zorganizowaniu biwaku ze swoimi znajomymi. Czasem ciężko jest się zmotywować do wysiłku fizycznego, nawet jeżeli mieliśmy w planach poświęcić mu cały weekend. Wówczas z pomocą przyjdzie grupka zaufanych przyjaciół, którzy tak jak ty chcą prowadzić zdrowsze życie. Nic tak nie motywuje jak wykonywanie sportowych czynności razem, gdzie wszyscy mogą się nawzajem wspierać w ciężkich momentach.

Wspólnie możecie wykonywać cały szereg dyscyplin sportowych – od tańca po jogę na świeżym powietrzu, na tenisie kończąc. Wybierzcie coś, co będzie nie tylko wysiłkiem dla waszych ciał, ale i fajnym sposobem na integrację. Jeżeli nie zgadzacie się co do planów, urządźcie głosowanie, jaka aktywność interesuje was najbardziej.

Nie zapomnijcie o podstawowym ekwipunku biwakowym. Namiot, śpiwory, latarki, podstawowe narzędzia są musem, aby fantastyczny weekend w plenerze nie zamienił się w wielki niewypał. Z pewnością przydatna będzie ostrzałka do noży na wypadek, gdyby wasz jedyny scyzoryk lub multitool uległ stępieniu.

Szukasz czegoś niestandardowego? Łucznictwo jest dla ciebie!

Każda z tych propozycji to coś, czego wcześniej już próbowałaś? Potrzebujesz nowości, sportu, z którym nigdy wcześniej nie miałaś do czynienia? Chcesz poczuć się jak prawdziwa bohaterka filmu fantasy?

Daj szansę łucznictwu. To sport, który na początku może nie przynosić wyraźnych efektów w postaci bardziej zarysowanych mięśni na twoim ciele czy zrzuceniu zbędnych kilogramów. Wszystko przychodzi z czasem. Łucznictwo to wyjątkowo trudna do opanowania dyscyplina, do której musisz mieć cierpliwość, aby pozwolić jej zaowocować w korzystny sposób.

Regularnie ćwicząc, wyrobisz sobie siłę górnych mięśni ciała, poprawisz swoją koncentrację oraz koordynację. A przede wszystkim dodasz sobie odwagi. No bo przyznaj, nic tak pozytywnie nie działa na samopoczucie jak świadomość, że potrafisz trafić w środek tarczy z odległości dziesięciu metrów.

 

 

Foto wyróżniające: stockvault.net / Pixabay

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Tai Chi czy joga – która aktywność daje lepsze efekty?
Tai Chi czy joga – która aktywność daje lepsze efekty?
Tai Chi i joga – dwie odmienne aktywności, które działają na organizm oraz kondycję fizyczną w podobny sposób. Czym różnią […]
Czy można ćwiczyć w ciąży?
Czy można ćwiczyć w ciąży?
O ile nie ma do tego przeciwwskazań zdrowotnych, przyszłe mamy bez obaw mogą wykonywać łagodny trening siłowy, pływać lub ćwiczyć jogę.
Stosujesz antykoncepcję hormonalną? Sprawdź, czy nie potrzebujesz suplementacji!
Stosujesz antykoncepcję hormonalną? Sprawdź, czy nie potrzebujesz suplementacji!
Czy wiesz, jak powinna wyglądać suplementacja kobiety przyjmującej antykoncepcję hormonalną? Zobacz, na co należy zwrócić uwagę.
Ostatnie wpisy