Na rynku pojawiły się spodnie, które mają zapewnić kobietom komfort i wygodę podczas ćwiczeń w trakcie menstruacji. Za projekt odpowiedzialna jest znana marka odzieży sportowej.
Jednymi z głównych powodów, dla których marka Adidas zdecydowała się na stworzenie produktu idealnego dla kobiet w czasie okresu, były liczne sondaże i badania społeczne. Wnioski płynące z przeprowadzonych analiz pokazały, że w społeczeństwie nie tylko brakuje prawidłowej edukacji dotyczącej kobiecej menstruacji, ale także poczucia, że jest to zjawisko naturalne.
Badania przeprowadzone przez naukowców z St. Mary’s University wykazały, że 1 na 4 dziewczynki z całego świata decyduje się na nieuprawianie sportu podczas okresu, ponieważ boi się przesiąknięcia podpaski lub tamponu.
Co ciekawe, dodatkowe analizy prowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że 65% sportowców trenujących na profesjonalnym poziomie nie przeszło edukacji związanej z tematem miesiączki, a aż 76% młodych zawodników i zawodniczek nie rozmawiało ze swoim szkoleniowcem o menstruacji.
Kolekcja stworzona przez prestiżową markę odzieży i wyposażenia sportowego nosi hasło „Stay in play”, czyli ‘pozostań w grze’. Według producentów menstruacyjnych legginsów okres nie powinien wykluczać kobiet z aktywności fizycznej. Do stworzenia wyjątkowego produktu wykorzystano technologię trzywarstwowej wkładki z membraną Flow Shield, która wchłania krew. Wkładka ma dawać użytkowniczce poczucie komfortu i wygody, tak by nie stresowała się ewentualnymi przeciekami tamponu czy podpaski.
Specjalne warstwy mają za zadanie nie tylko wchłaniać krew, ale także odprowadzać wilgoć, zapobiegać powstawaniu plam z krwi oraz dawać kobiecie komfort psychiczny. Spodnie dopasowują się do ciała zawodniczki tak, by nie musiała podczas ćwiczeń przejmować się przesunięciami podpaski. Specjalnie zaprojektowany krój ma chronić przed tego typu problemami.
Co ciekawe, jak podkreślają sami producenci, produkt został stworzony jako dodatkowa ochrona dla kobiet, a nie alternatywa dla standardowych środków higienicznych wykorzystywanych podczas menstruacji. Legginsy marki Adidas dostępne są w dwóch rodzajach, długie oraz do połowy uda. Krótsza wersja kosztuje 179 złotych, natomiast dłuższa – 269 złotych.
Projekt marki Adidas to nie jest jedyny pomysł, który miał wspierać kobiety w aktywności fizycznej nawet podczas menstruacji. Co prawda legginsy „stay in play” to pierwszy projekt, który został stworzony przez międzynarodową markę, rozpoznawalną na całym świecie, jednak równie interesujące propozycje można znaleźć wśród mniejszych producentów.
Jednym z interesujących produktów są majtki menstruacyjne. Produkt miał za zadanie zastąpić tampony, podpaski czy kubeczek menstruacyjny. Według pomysłodawców majtki miały być bardziej ekologicznym i mniej inwazyjnym rozwiązaniem dla kobiet. Podobne rozwiązanie zastosowano także przy produkcji strojów kąpielowych marki Modibodi, które mają się idealnie sprawdzać podczas okresu.
Zdj. główne: Daria Volkova/unsplash.com