Na fali stale rosnącego zainteresowania Polaków zdrowym stylem życia, nieustannie wzrasta również ilość sklepów oferujących profesjonalny sprzęt, plany treningowe czy suplementy. Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę ze sprzedażą internetową może się zatem zastanawiać ile środków przeznaczyć na pozycjonowanie i czy branża sportowa różni się w tej materii od ogółu?
Popyt na okołosportowe usługi i produkty nieustannie wzrasta. Od kilku dobrych lat Polacy przeznaczają coraz więcej czasu i środków na dbanie o zdrowie, dobrą kondycję, a przede wszystkim na rozwijanie swoich sportowych pasji. To niegasnące zainteresowanie musiało również odbić się na rynku, na którym możemy obserwować wysyp sklepów i obiektów promujących aktywność fizyczną. Pojawia się zatem pytanie o to ile inwestować w pozycjonowanie naszego biznesu, aby nie tylko utrzymać się na powierzchni, ale również zachęcić do siebie więcej klientów.
Bądźmy szczerzy, bez odpowiedniego pozycjonowania nasz sklep sportowy niemal na pewno nie będzie przynosił odpowiednich zysków. Dlaczego? Wynika to z nadmienionej już wyżej, ogromnej konkurencji. Mimo, że rynek stale się rozrasta, podmioty które funkcjonują na nim od lat mają już naprawdę sporą przewagę, doświadczenie i możemy mieć pewność, że inwestują oni niemałe pieniądze w odpowiednie pozycjonowanie swoich witryn. Nie oznacza to jednak, że dopiero zaczynając nie mamy zupełnie żadnych szans na złapanie chociaż części rynku. Posługując się konkretną strategią, a także korzystając z doświadczenia specjalistów, pozycjonowanie sklepu sportowego nie musi być wcale zadaniem niewykonalnym.
Naturalnie nie ma jednego sprawdzonego sposobu prowadzenia biznesu internetowego i każda z witryn będzie prawdopodobnie potrzebować indywidualnego planu działania, zwłaszcza jeśli naprawdę zależy nam na sukcesie. Mimo tych szczegółowych różnic istnieją pewne fundamentalnie ważne kroki, bez których trudno będzie nam się wybić. Jednym z takich kroków jest z całą pewnością skuteczny audyt konta ads. Polega on na weryfikacji naszego konta Google Ads, a także wszystkich prowadzonych przez nas kampanii reklamowych pod kątem eliminacji potencjalnych nieprawidłowości i sprawdzenia efektywności. Jak nietrudno się domyślić, w tak konkurencyjnej branży, każdy nawet najmniejszy błąd może rzutować na nasze biznesowe “być albo nie być”. W wyniku audytu dowiemy się nie tylko czy nasza reklama jest skuteczna, ale co najważniejsze – dostaniemy konkretne, specjalistyczne wskazówki dotyczące tego co możemy robić lepiej, w jakich obszarach możemy się rozwijać, jak dostosować reklamy do oczekiwań klientów, a dzięki temu wszystkiemu uzyskać lepszą konwersję.
Jednak niezależnie od tego, jak skutecznie będziemy się reklamować, należy pamiętać, że nasz potencjalny klient ostatecznie wyląduje na sklepowej witrynie. Jej optymalizacja to zatem absolutna konieczność i jeśli na poważnie myślimy o tym, aby umocnić swoją pozycję w branży sportowej, nie obejdzie się bez audytu ux. Aby nasza strona internetowa była jak najbardziej profesjonalna i zachęcająca, z całą pewnością musimy zadbać o to, aby była dla użytkowników czytelna i intuicyjna. Ogromne znaczenie ma również funkcjonalność poszczególnych elementów strony, takich jak np. koszyk. Całości dopełnią zdjęcia produktów najwyższej jakości, oryginalne (nie skopiowane) opisy, a także atrakcyjna oferta, zgodna z najnowszymi trendami.
Audyt kampanii reklamowej Google Ads, na który składa się nie tylko przegląd, ale także doradztwo w kontekście strategii marketingowej to koszt w wysokości około 500-1000 zł. Duże znaczenie ma oczywiście rozmiar kampanii. Jeżeli chodzi natomiast o audyt UX, cena może wahać się dużo bardziej w zależności od wielkości sklepu internetowego oraz od głębokości przeglądu. Proste badanie użyteczności to około 1500 zł netto, poważniejszy audyt niewielkiego sklepu internetowego może kosztować 4000 zł netto, a w przypadku większych sklepów cena wzrasta do około 15000 zł netto.
Fot. unsplash.com