Polecamy
Ćwicz w szpilkach! O zaletach treningu high heels fitness
FitnessTrenuj z nami

Ćwicz w szpilkach! O zaletach treningu high heels fitness

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Ćwiczenie w butach na wysokich obcasach to urozmaicenie treningu dla kobiet. High heels świetnie wpływa na prawidłową postawę oraz wysmukla sylwetkę!

Czym jest high heels fitness?

Określenie to odnosi się do treningów fitnessowych dla kobiet, które wykonuje się w kilkucentymetrowych szpilkach przy akompaniamencie energetycznej muzyki. Korzeni tego typu ćwiczeń należy szukać w Stanach Zjednoczonych, gdzie cieszyły się dużą popularnością. Inspiracją do stworzenia high heels fitness były zajęcia pole dance. Dodatkowym bodźcem była chęć nauczenia się chodzenia w szpilkach wśród kobiet. Z tego powodu w jednej z nowojorskich sal gimnastycznych „Crunch Gym” zaczęto organizować zajęcia z chodzenia w butach na wysokich obcasach, które ostatecznie przeistoczyły się w aerobik na szpilkach.

Jak wyglądają zajęcia high heels fitness?

Lekcja high heels fitness rozpoczyna się od rozgrzewki, która przygotowuje mięśnie do wysiłku. Właściwy trening trwa od 30 do 45 minut i wykorzystuje wiele metod i technik pilatesu. Korzystanie z ruchów i form typowych dla innych dyscyplin fitnessu umożliwia lepsze wzmocnienie mięśni tułowia, nóg, pośladków i rąk. Trening high heels fitness obejmuje ćwiczenia rozciągające, wykopy, przysiady i elementy technik tanecznych, między innymi hip-hop, pole dance, dancehall, voguing, czy waacking. Po wykonaniu wszystkich zaplanowanych ćwiczeń przychodzi czas na naukę chodzenia w szpilkach. Panie mają okazję skorzystać z wiedzy specjalistów.

Zalety aerobiku w szpilkach

Ćwiczenia fizyczne wykonywane w butach na wysokim obcasie świetnie wpływają na kontrolę ciała i utrzymanie równowagi. High heels fitness to trening mięśni całego organizmu, który wysmukla sylwetkę, pozwala spalić zbędne kilogramy i uczy prawidłowej postawy ciała. Podczas zajęć można także podszkolić umiejętność poruszania się na szpilkach oraz ruchów z różnych rodzajów tańca. Zajęcia aerobiku na szpilkach modelują mięśnie pośladków, pleców, ud, łydek i brzucha.

Słyszałyście o high heels fitness? To ćwiczenia z elementami tańca, na które zamiast butów sportowych zakłada się…

Opublikowany przez Laser DeLux Środa, 28 czerwca 2017

Źródło kobiecości

Kobiety korzystające z lekcji fitness na wysokich obcasach podkreślają, że ćwiczenia poprawiają ich samopoczucie, dają większą świadomość własnego ciała, dodają energii, budują pewność siebie i pozytywnie wpływają na poczucie własnej wartości. Jak każda aktywność, tak również high heels fitness jest źródłem endorfin, które mają znaczący wpływ na nasze samopoczucie. Dla kobiet, które na co dzień nie noszą butów z wysokimi obcasami, regularne zajęcia high heels fitness mogą być niepowtarzalną okazją na pobudzenie swojego seksapilu.

Ryzyko związane z zajęciami high heels fitness

Ortopedzi przestrzegają przed kontuzjami i urazami, które mogą wynikać z trenowania aerobiku w szpilkach. Intensywne treningi mogą wywołać deformację stóp, na przykład haluksy, nadwyrężenie stawów, bolesne urazy kolan, bioder, czy kostek oraz problemy z kręgosłupem. W związku z ryzykownymi kontuzjami warto zaopatrzyć się w odpowiednie buty, które zminimalizują ryzyko urazów. Wybrane do ćwiczeń obcasy powinny być odpowiednio dopasowane, wygodne, stabilne i zabudowane. Dobrym rozwiązaniem są szpilki wiązane na wysokości kostki, które odciążą nogę i ustabilizują stopę.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Twój lekarz Cię nie rozumie? Lepiej poszukaj innego
Twój lekarz Cię nie rozumie? Lepiej poszukaj innego
W obecnych czasach dostęp do informacji medycznych jest niezwykle łatwy, co wpływa na relacje między pacjentem a lekarzem.
Sprawdzone ćwiczenia domowe na spalanie boczków
Sprawdzone ćwiczenia domowe na spalanie boczków
Masz problem z boczkami? Ćwiczenia już nie są tak efektywne, jak wcześniej? Dowiedz się, jak poradzić sobie z uciążliwymi boczkami i poznaj najlepsze ćwiczenia!
Pasty orzechowe – dlaczego warto mieć je w zdrowej diecie?
Pasty orzechowe – dlaczego warto mieć je w zdrowej diecie?
Skuteczność każdej diety uzależniona jest nie tylko od optymalnych proporcji poszczególnych składników odżywczych, ale także jakości produktów, z których są […]
Ostatnie wpisy