Polecamy
Jak wzmocnić i chronić stawy podczas aktywności fizycznej?
FitnessTrenuj z nami

Jak wzmocnić i chronić stawy podczas aktywności fizycznej?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Uprawianie sportu jest w obecnych czasach czymś niezwykle istotnym. Ze względu na siedzący tryb życia, jaki prowadzi wiele osób, niezbędne jest wprowadzenie do codziennej rutyny ćwiczeń. Niejednokrotnie ich celem nie jest utrzymanie pięknej sylwetki czy strata nadmiernych kilogramów, lecz zwyczajnie dobre samopoczucie i zdrowie organizmu. Jednocześnie warto zauważyć, że niektóre ćwiczenia fizyczne, takie jak na przykład bardzo popularne bieganie, mogą mieć negatywny wpływ na stawy kolanowe. Jak sobie z tym poradzić?

  1. Czy bieganie niszczy stawy kolanowe?
  2. Obciążenie stawów – czy można go uniknąć?
  3. Ćwiczenia i bieganie a stawy – jak dbać o zdrowe stawy biegacza?

Dla wielu osób ból stawów to prawdziwy problem w codziennym życiu. Dotykać on może osób w każdym wieku. W jaki sposób unikać przeciążenia stawów i jak dbać o ich dobry stan? Zastanówmy się nad tym.

Czy bieganie niszczy stawy kolanowe?

Bieganie to obecnie jedna z najbardziej popularnych form uprawiania sportu. Nic w tym dziwnego – nie wymaga ono szczególnie dużych nakładów pieniężnych, pozwala na zachowanie różnorodności poprzez zmiany tras i może być uprawiane o każdej porze i przez każdego. Jednocześnie jednak wiele osób nie decyduje się na ten rodzaj ćwiczeń, obawiając się bólu, chorób czy zapalenia stawów. Okazuje się, że faktycznie aktywność fizyczna taka jak treningi biegowe zwiększa obciążenie stawów kolanowych i może powodować różnego rodzaju problemy. Nie oznacza to jednak, że nie można uniknąć kontuzji takich jak zapalenie rozcięgna podeszwowego i bólu i że bieganie zawsze jest niebezpieczne. Istnieją sposoby, aby stawy nóg nie były aż tak zagrożone.

Obciążenie stawów – czy można go uniknąć?

Obciążenie stawów to naturalny element biegania. Aby uniknąć problemów z nim związanych, warto nie rezygnować z odpowiedniego przygotowania do treningu. Przede wszystkim należy rozpocząć go, wykonując ćwiczenia rozciągające mięśnie i stawy i rozgrzewające. Co więcej, dobrze jest pamiętać o poprawnej technice biegania oraz dbać o odpowiednią intensywność treningu, dopasowaną do własnego zdrowia. Istotne jest także, aby pamiętać, że w pewnych sytuacjach treningi biegowe nie są dobrym pomysłem.

Jest tak w przypadku:

  • osób z dużą otyłością, które nie są przyzwyczajone do ćwiczeń fizycznych,
  • osób, posiadających wady kończyn dolnych, na przykład powodujących nierównomierny rozkład obciążeń w obrębie chrząstki stawowej,
  • osób z powikłaniami po chorobach, takimi jak złe dopasowanie powierzchni stawowych,
  • osób z kontuzjami, takimi jak zerwanie więzadeł lub uszkodzenia łąkotki.

W przypadku wątpliwości co do tego, czy bieganie jest dobrym pomysłem, warto skonsultować się z lekarzem. Dobrze jest także samodzielnie nadzorować własny stan zdrowia i dbać o to, aby ćwiczenia nie były przesadnie intensywne i męczące, zwłaszcza w początkowym stadium.

Ćwiczenia i bieganie a stawy – jak dbać o zdrowe stawy biegacza?

Aby lepiej dbać o stawy, można zrobić coś więcej, niż tylko dobrze rozgrzewać się przed treningiem, zainwestować w odpowiednie obuwie i zwracać uwagę na poprawną technikę. Istotna okazuje się także troska o stan stawów od wewnątrz. Odpowiednia dieta jest oczywiście dobrym pomysłem, jednak może to być za mało. Istnieje wiele rozwiązań wspomagających, takich jak kolagen na stawy kolanowe – na przykład Flexus Shots. To preparat posiadający w swoim składzie składniki, które mogą przyczynić się do zapobiegania zaniku włókien kolagenowych oraz mazi stawowej. Kolagen dla aktywnych to ciekawy i polecany sposób na spowolnienie starzenia się stawów. Flexus Shots może stanowić pomoc dla każdego sportowca.

Zdjęcie: materiał Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Turbo trening interwałowy na stojąco z Moniką Kołakowską (Nowa Ja w 30 dni)
Turbo trening interwałowy na stojąco z Moniką Kołakowską (Nowa Ja w 30 dni)
„Nowa ja w 30 dni” to opracowany przez popularną trenerkę Monikę Kołakowską zestaw intensywnych treningów, dzięki którym można spalić każdorazowo […]
Czy ubrania sportowe mogą podkreślać twoją indywidualność?
Czy ubrania sportowe mogą podkreślać twoją indywidualność?
Przeczytaj i dowiedz się, jak ubrania sportowe mogą podkreślać twoją indywidualność, pokazać Twój styl i wyrażać ciebie jako jednostkę.
Damski strój kąpielowy – czym się kierować wybierając strój na basen?
Damski strój kąpielowy – czym się kierować wybierając strój na basen?
Idealny strój kąpielowy na basen to taki, który jest wygodny w noszeniu i odporny na działanie chloru. Czym jeszcze kierować się przy jego wyborze?
Ostatnie wpisy