Polecamy
Dlaczego kobiety aktywne fizycznie powinny spożywać zielone warzywa?
Zdrowe odżywianieŻywienie

Dlaczego kobiety aktywne fizycznie powinny spożywać zielone warzywa?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Warzywa i owoce powinny stanowić podstawę każdej diety, szczególnie u osób aktywnych fizycznie. Zielone warzywa zapobiegają nowotworom, poprawiają pamięć, a także pozytywnie wpływają na pracę układu trawiennego.

Zielone warzywa to niezbędny element jadłospisu u każdej osoby prowadzącej zdrowy tryb życia, bez względu na płeć i poziom wysiłku fizycznego. Okazuje się jednak, że takie produkty jak szpinak, jarmuż, szczypiorek, ogórki, sałata czy kapusta są wyjątkowo korzystne dla kobiet. Jak wykazały przeprowadzone badania, u kobiet regularnie spożywających zielone warzywa, w tym szczególnie brokuł i kapustę włoską, zanotowano aż 40% spadek zachorowań na raka jajników.

Co więcej warzywa bogate w magnez, takie jak szpinak czy boćwina, zmniejszają nasilenie ataków migreny i pomagają w problemach związanych z nietrzymaniem moczu. Zielone warzywa mogą także okazać się pomocne w czasie przechodzenia menopauzy, gdyż zawarta w nich witamina E zapobiega występowaniu uderzeń gorąca i wzdęciom. Lista zdrowych warzyw, które idealnie dopełnią dietę każdej kobiety aktywnej fizycznie jest długa, a oto kilka z produktów, które koniecznie powinny się na niej znaleźć.

Szpinak

Bogaty w magnez, wapń, witaminę C, D i foliany, szpinak jest jednym z warzyw, które powinna regularnie spożywać każda kobieta. Zawarty w nim wapń odbudowuje kości i zapobiega utracie masy kostnej podczas menopauzy, zmniejsza skurcze mięśni, reguluje pracę serca oraz bierze udział w procesie krzepnięcia krwi, co może być szczególnie istotne u kobiet, które zmagają się z hemofilią. Wraz z witaminą D, wapń zmniejsza uczucie napięcia przedmiesiączkowego i zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2.

To warzywo jest także doskonałym źródłem kwasu foliowego, który jest niezbędnym składnikiem odżywczym wpływającym na prawidłowy rozwój ciąży. W składzie szpinaku znajdują się niestety również szczawiany, które ograniczają wchłanianie mikroelementów takich jak wapń czy żelazo, dlatego aby zmniejszyć ich ilość w warzywie, należy poddać go obróbce termicznej.

Brokuły

Brokuły należą do rodziny warzyw kapustnych, które są bogate w sulforafan. Przeprowadzone badania wykazały, że substancja ta ma silnie działanie przeciwnowotworowe. Zapobiega powstawaniu komórek rakowych, a w momencie wystąpienia choroby znacznie ogranicza jej rozwój i zmniejsza ryzyko przerzutu. Kobiety zmagające się z nowotworem jajników mogą stosować dietę bogatą w brokuły, które wspierają stosowaną terapię medyczną.

Te zielone różyczki dostarczają także dużą ilość błonnika pokarmowego, witaminy C oraz manganu, które chronią przed cukrzycą i chorobami układu krążenia. Zielone warzywa mają również niską zawartość kalorii, dlatego pozytywnie wpływają na działanie diet odchudzających i dają uczucie sytości.

Ogórek

Ogórki zawierają w sobie dużą ilość wody, aż 98%, dlatego świetnie uzupełniają płyny w organizmie, odkwaszają ciało i oczyszczają je z szkodliwych toksyn. Te zielone warzywa korzystnie wpływają na zdrowie obniżając poziom cholesterolu, stabilizując ciśnienie krwi i wzmacniając stawy. Dzięki zawartemu w ogórkach krzemowi, ich regularne spożycie może zmniejszać bóle mięśni i stawów oraz wspierać układ sercowo-naczyniowy. Wiele z odżywczych składników ogórka znajduje się nie tylko w jego miąższu, ale także w skórce, dlatego warto spożywać nieobrane warzywo. Zielony ogórek to produkt niskokaloryczny, który jest bogatym źródłem błonnika, ułatwiającego trawienie, przyspieszającego metabolizm, dającego uczucie sytości, niwelującego poczucie głodu i zmniejszającego problemy gastryczne.

Natka pietruszki

Dostarcza dużą ilość witaminy A, która poprawia kondycję skóry, włosów i paznokci oraz korzystanie wpływa na wzrok. Natka pietruszki to również źródło żelaza, dzięki czemu wzmacnia układ odpornościowy, zwalcza zawarte w organizmie bakterie i wirusy, a także dostarcza mięśniom potrzebnego do pracy tlenu. Minerał jest także wskazany u kobiet w czasie miesiączki, gdyż uzupełnia składniki odżywcze krwi. Oprócz natki pietruszki, warto do diety włączyć jej korzeń, który ma działanie moczopędne i pomaga w detoksykacji organizmu.

Czy warto jeść 🥑🥒🥬🥦zielone warzywa?

Różne barwy warzyw i owoców🍎🍊🍐🍒🥦🍆🥕🍅🌶🍇 cieszą oczy, działają na zmysł estetyczny,…

Opublikowany przez Zdrowo i pięknie w każdym wieku Sobota, 21 listopada 2020

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak zarządzać kablami w środowisku biznesowym dzięki nowoczesnym rozwiązaniom telekomunikacyjnym?
Jak zarządzać kablami w środowisku biznesowym dzięki nowoczesnym rozwiązaniom telekomunikacyjnym?
Odkryj efektywne sposoby zarządzania kablami w środowisku biznesowym korzystając z najnowszych technologii i innowacyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych.
Szybki trening na pośladki z Moniką Kołakowską (Wyzwanie 10-dniowe)
Szybki trening na pośladki z Moniką Kołakowską (Wyzwanie 10-dniowe)
Krągłe i jędrne pośladki to marzenie każdej kobiety. Aby osiągnąć spektakularny efekt, trzeba oczywiście regularnie trenować tę partię mięśni. Wykonywanie […]
Strój na WF – na co zwracać uwagę?
Strój na WF – na co zwracać uwagę?
Na co zwrócić uwagę wybierając strój na WF dla dziecka?
Ostatnie wpisy