Polecamy
Jak zmotywować się do treningów po przerwie wakacyjnej albo po urlopie?
Psyche

Jak zmotywować się do treningów po przerwie wakacyjnej albo po urlopie?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Przerwa od treningu raz na jakiś czas zdarza się każdemu z nas. Związana może być ona zarówno z dłuższym urlopem, jak i kontuzją, chorobą czy brakiem czasu. Jak na nowo zmotywować się do treningu? Oto kilka sprawdzonych sposobów.

Sprawdzone sposoby na zmotywowanie się do treningu po przerwie

Jak wrócić do formy po wakacyjnej przerwie? Pierwsza kluczowa kwestia to nieforsowanie się. Dążenie do osiągnięcia wymarzonych efektów w krótkim czasie przynieść może efekt odwrotny do zamierzonego. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że nasze ciało po przerwie nie jest gotowe na intensywny wysiłek. Potrzebuje ono czasu, aby na nowo przyzwyczaić się do aktywnego trybu życia. W związku z tym skupić należy się na stopniowym progresie i planie treningowym nastawionym na długofalowe efekty. Wzrost natężenia wysiłku fizycznego przebiegać powinien powoli.

Aby wrócić do formy po przerwie wakacyjnej, warto skonsultować się z trenerem personalnym, który dobierze plan treningowy do indywidualnych potrzeb. Dzięki temu powrót do treningów będzie skutkował pożądanymi efektami.

Sporo osób ma problem ze zmotywowaniem się do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Pomóc może w tym zachęcenie do wspólnych treningów przez przyjaciółkę lub partnera. Zdecydować można się także na ściągnięcie specjalnej aplikacji na telefon, która przypominać będzie o kolejnym treningu i zachęcać do regularnych ćwiczeń. W poszukiwaniu motywacji warto zajrzeć również na fora internetowe, gdzie swoimi doświadczeniami podzielić można się z innymi osobami ćwiczącymi.

By powrót do regularnych treningów po przerwie przyniósł pożądane rezultaty, zadbać powinno się o należytą regenerację. Składa się na nią kilka elementów. Jednym z nich jest odpowiednia dawka snu. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że stanowi on podstawę optymalnej regeneracji organizmu. Średnio człowiek potrzebuje 7–9 godzin snu każdego dnia, lecz nie jest to regułą. O kwestię tę zadbać powinny w szczególności te osoby, które dopiero zaczynają przygodę z treningiem lub ćwiczą regularność. Sen będzie się wówczas przyczyniać do wzmocnienia efektów aktywności fizycznej. Nie mniej istotną kwestią jest relaks po treningu. Po zakończonych ćwiczeniach należy skupić się na uspokojeniu układu nerwowego, tak aby był on w stanie przełączyć się w tryb odpoczynku. Warto wspomnieć także o odpowiednim oddechu, który prawidłowo wykonywany jest w stanie zdziałać cuda. Ważne jest odpowiednie oddychanie zarówno podczas ćwiczeń, jak i na co dzień, w chwilach relaksu. Wiele przydatnych wskazówek na ten temat znaleźć można w znajdujących się w internecie filmikach lub specjalnych aplikacjach. Bardzo ważnym elementem regeneracji jest również przerwa od treningu. Bez niej nasze ciało nie będzie mieć siły na następne ćwiczenia, a organizm nie zdąży zregenerować tkanek. Efekt – bolesne kontuzje.

Po dłuższej przerwie od ćwiczeń szczególną uwagę zwrócić należy także na zdrową dietę. Jeżeli nie odżywiamy się w sposób prawidłowy, znacznie trudniej będzie nam osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Co więcej, odpowiednio dopasowana dieta dostarcza naszemu organizmowi szereg wartości odżywczych niezbędnych do wykonywania efektywnego treningu. Zawierać powinna stosowną ilość poszczególnych mikro- i makroskładników, a także witamin i minerałów. Jedynie wówczas nasz organizm będzie w stanie w efektywny sposób spalać zbędne kilogramy i odpowiednio się kształtować. Jak dokładnie powinien wyglądać jadłospis osoby aktywnej fizycznie? Powinien być bogaty w białko, pełnoziarnistą mąkę, pieczywo oraz kasze, zdrowe tłuszcze, owoce, warzywa, orzechy i pestki. Są one w stanie dostarczyć witamin z grupy B, witamin C, D, K, magnezu, wapnia, potasu, selenu, cynku oraz miedzi. Pamiętać należy także o piciu dużych ilości wody, najlepiej około 2–3 litrów dziennie.

Zdj. główne: Kelly Sikkema/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
6 najskuteczniejszych ćwiczeń na brzuch bez sprzętu od Kasi Dziurskiej
6 najskuteczniejszych ćwiczeń na brzuch bez sprzętu od Kasi Dziurskiej
Odpowiednio dobrane ćwiczenia w połączeniu ze zbilansowaną dietą to sprawdzony przepis na płaski i pięknie wyrzeźbiony brzuch. Jako że wiosna […]
Aktywność fizyczna sposobem na negatywne skutki pandemii. Dołącz do akcji #rozRUSZAMY!
Aktywność fizyczna sposobem na negatywne skutki pandemii. Dołącz do akcji #rozRUSZAMY!
Ze względu na kolejny lockdown przygotowanie wymarzonej formy już na pierwsze tygodnie wiosny stało się nieco utrudnione, jednak czasowe zamknięcie […]
Napoje mleczne jako główne źródło białka
Napoje mleczne jako główne źródło białka
W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego napoje mleczne są cennym źródłem białka, jakie korzyści niosą dla organizmu oraz jakie rodzaje napojów mlecznych warto wybrać.
Ostatnie wpisy