Polecamy
Jak odpowiedzialnie gubić zbędne kilogramy?
Healthy lifestyle

Jak odpowiedzialnie gubić zbędne kilogramy?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Chcesz schudnąć bez efektu jojo? Przeczytaj, jak w racjonalny sposób zmienić swoje odżywianie. 

Szacunek do własnego ciała 

Przede wszystkim warto postrzegać dietę jako długotrwały proces polegający na zmianie nawyków żywieniowych, a nie decydować się na radykalne plany odchudzające, które są zbyt restrykcyjne i często nie zapewniają organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania. Większość radykalnych – często po prostu głodówkowych – diet bazuje głównie na utracie wody. Kiedy po zakończeniu takiej diety, wrócisz do poprzednich nawyków żywieniowych, możesz spodziewać się efektu jojo, a nawet wyższej liczby kilogramów na wadze niż przed rozpoczęciem odchudzania. Należy pamiętać o tym, że restrykcyjne diety prowadzą m.in. do przemęczenia, odwodnienia, anemii czy fatalnego samopoczucia, a do tego spowalniają Twoją przemianę materii. Dlatego warto skonsultować z lekarzem swój jadłospis lub skorzystać z pomocy dietetyka. Sprawdź, czy ta dieta sprawdzi się dla Ciebie: https://dietahcg.pl/dieta-odchudzajaca/.

Wyznaczenie sobie realnych celów

Dobrze jest odpowiedzieć sobie na pytanie, co motywuje Cię do odchudzania i stworzyć sobie listę korzyści wynikających ze zmiany nawyków żywieniowych, do której zawsze można wrócić w gorszych momentach. Sama motywacja może jednak nie wystarczyć na długo. Kluczem jest opracowanie strategii, która pomoże Ci osiągnąć cel. Warto zaplanować zmianę sposobu żywienia na długie miesiące i nastawić się na to, że pomimo starań mogą pojawić się gorsze momenty i okresy, kiedy waga będzie stała. Kierując się metodą SMART, skuteczne cele są konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne i określone w czasie. Zaplanuj, ile chcesz schudnąć kilogramów i w jakim czasie, pamiętając o tym, że bezpieczne tempo odchudzania to zwykle od 0,5 do 1kg masy ciała tygodniowo. Na początku możesz włączyć aktywność fizyczną o mniejszej intensywności, żeby przyzwyczaić organizm do wysiłku. Warto kierować się metodą małych kroków i wybierać np. schody zamiast windy, czy przejść się kilka przystanków, wracając z pracy, aby osiągnąć lepsze rezultaty. 

Planowanie posiłków

Najłatwiejszy sposób, żeby uniknąć podjadania czy chodzenia do restauracji typu fast food, to zaplanowanie i przygotowanie wartościowych posiłków, które będą smaczne i zdrowe. Warto przyzwyczaić organizm do stałych godzin posiłków i pić codziennie przynajmniej 2 litry wody, ponieważ tłuszcz jest rozkładany przy jej udziale. Pamiętaj, że napoje niskokaloryczne nie są zastępnikiem wody, ponieważ mogą powodować, że częściej będzie pojawiało się uczucie głodu. Zbilansowana dieta połączona z aktywnością fizyczną to najlepszy sposób na odpowiedzialne odchudzanie. Dla osób chcących przyspieszyć metabolizm często polecane są także: czerwona lub zielona herbata, kofeina czy suplementy na odchudzanie

Fot.: MART PRODUCTION/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak dobrze ubrać się na trening? Poradnik dla aktywnych
Jak dobrze ubrać się na trening? Poradnik dla aktywnych
W tym artykule omówimy, jak dobrze ubrać się na trening, aby cieszyć się pełnym komfortem i osiągnąć jak najlepsze rezultaty.
Czy można ćwiczyć w ciąży?
Czy można ćwiczyć w ciąży?
O ile nie ma do tego przeciwwskazań zdrowotnych, przyszłe mamy bez obaw mogą wykonywać łagodny trening siłowy, pływać lub ćwiczyć jogę.
Odkrywając urok sportowych dodatków: jakie akcesoria podkreślą twój styl i poprawią komfort treningu?
Odkrywając urok sportowych dodatków: jakie akcesoria podkreślą twój styl i poprawią komfort treningu?
Zapoznaj się z tym, jak wybór odpowiednich akcesoriów sportowych może uwydatnić Twój indywidualny styl i zwiększyć komfort treningów. Poradnik dla aktywnych osób poszukujących praktycznych porad.
Ostatnie wpisy