Co to jest i jak działa Google Adwords?
- 456 Odsłon
- Redaktor Blue Whale Press
- 21 lipca 2022
- Sport i promocja Ten wpis przeczytasz w 3 min.
Google Ads (dawniej określany jako Google Adwords) stał się bezkonkurencyjnym systemem reklamowym, który pomaga przedsiębiorcom w skuteczniejszym promowaniu swojej marki i zwiększaniu zasięgu. Przyglądamy się temu narzędziu i sprawdzamy, co może nam zaoferować.
Google Adwords obecnie funkcjonuje pod nazwą Google Ads. Amerykański gigant stworzył system umożliwiający płatną reklamę w wynikach wyszukiwania Google. Chyba nikogo nie trzeba już przekonywać, że jest to najpopularniejsza wyszukiwarka, więc promowanie w niej swoich produktów albo usług może wiązać się z ogromnymi profitami. Po uruchomieniu kampanii reklamowej Google Ads nasza strona będzie wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania nawet po kilkunastu godzinach.
Rodzaje reklam Google Ads
Podcza tworzenia reklam Google Ads możemy zdecydować się na jeden lub kilka typów przekazów. Sami określamy profil naszych odbiorców, uwzględniając zebrane o nich dane, takie jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy zainteresowania, oraz ustalamy miejsce wyświetlania reklamy. Do wyboru mamy:
- płatne wyniki wyszukiwania,
- Google Zakupy,
- strony partnerskie Google, między innymi YouTube oraz pocztę elektroniczną Gmail,
- aplikacje.
Wybieramy również formę komunikatu. Najpopularniejszymi są:
- reklamy tekstowe – zawierają opis, który zachęca do kliknięcia,
- reklamy wideo – mają atrakcyjną formę krótkich filmików,
- reklamy Zadzwoń – promują kontakt telefoniczny. Po kliknięciu w nie od razu można wykonać telefon do przedsiębiorstwa,
- reklamy graficzne – mają formę zdjęcia, grafiki lub gifu, najczęściej są wyświetlane na stronach partnerskich Google,
- reklamy elastyczne – dopasowują się do miejsca, w którym się pojawiają,
- reklamy produktowe – pokazują zdjęcie produktu, jego cenę i opis,
- reklamy aplikacji – promują aplikację i po kliknięciu pozwalają od razu pobrać ją na urządzenie.
Zalety kampanii Google Ads
Reklamy Google Ads pomagają docierać do nowych klientów ze względu na ciekawą formę przekazu i jego personalizację. W tradycyjnym marketingu reklamy trafiają do przypadkowych odbiorców, przez co często spotykają się z brakiem zainteresowania. Zautomatyzowane systemy reklamowe wykorzystują pliki śledzące i zbierają dane o użytkownikach, które można później wykorzystywać podczas tworzenia dopasowanych przekazów. Przekłada się to na wyższą skuteczność i efektywność. W Google Ads możemy także mierzyć i analizować efekty, co pozwala na modyfikowanie komunikatów i ich lepsze dostosowywanie do konsumentów.
Kampanie realizowane przy pomocy Google Ads warto łączyć z innymi narzędziami. Jeśli prowadzisz sklep online, możesz skorzystać z systemu Google Merchant, który pomoże w wypromowaniu asortymentu (więcej informacji o Google Merchant znajdziesz tutaj: https://adsright.pl/google-merchant/).
Zdjęcie główne: Edho Pratama/unsplash.com
- Patrycja o Praca i pasja w jednym! Jak zostać instruktorką zumby?
- Jola o Trening fitness dla bardzo początkujących z Paulą Piotrzkowską
- lamparska o 10-minutowy trening unoszący i ujędrniający biust (FitDoncia)
- Patrycja o Do czego prowadzi przewlekły brak dobrej jakości snu
- albatros o Metoda pilates – na czym polega ten rodzaj treningu i kto może go wykonywać?