Polecamy
Zdrowe odżywianie – o czym pamiętać?
Zdrowe odżywianieŻywienie

Zdrowe odżywianie – o czym pamiętać?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Warto zmienić nawyki żywieniowe, żeby cieszyć się wzrostem energii, lepszym samopoczuciem i ogólną poprawą stanu zdrowia. Przeczytaj, o czym należy pamiętać przy przechodzeniu na zdrowe odżywianie. 

Zacznij od małych celów

Zdrowe odżywianie ma na celu dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych składników, aby mógł on prawidłowo funkcjonować. Dzięki zmianie nawyków żywieniowych możesz zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób cywilizacyjnych, poprawić wygląd sylwetki i skóry, a także opóźnić procesy starzenia. Żeby utrzymać motywację, warto stopniowo wprowadzać do diety więcej warzyw i owoców, a przy tym ograniczać spożycie fast foodów, słodyczy i wysoko przetworzonych produktów. Na początek możesz postawić sobie za cel większe urozmaicenie diety oraz regularne spożywanie 4-5 posiłków dziennie. Na stronie https://promienieslonca.pl/ znajdziesz szeroki wybór orzechów, pestek i nasion, które są wartościowym elementem diety ze względu na dużą zawartość zdrowych tłuszczów, błonnika i przeciwutleniaczy.

Zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu

Regularne picie wody jest niezbędne do prawidłowego przebiegu wielu procesów w organizmie, m.in. procesów trawienia oraz usuwania zbędnych produktów przemiany materii. Wypijanie zbyt małej ilości wody w stosunku do zapotrzebowania może spowalniać metabolizm i utrudniać proces redukcji masy ciała. Zgodnie z wytycznymi Instytutu Medycyny mężczyźni powinni pić około 3 litrów płynów dziennie, a kobiety ponad 2 litry.

Dopasuj dietę do potrzeb

Dieta powinna być zawsze dostosowana do Twojego indywidualnego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, warunków zdrowotnych, podejmowanej aktywności fizycznej oraz preferencji smakowych. Jeśli zmagasz się z problemami zdrowotnymi, to warto poprosić lekarza lub dietetyka o jadłospis, który wspomaga ich leczenie. Dobrym przykładem jest dieta przeciwzapalna, która pomaga w prewencji chorób cywilizacyjnych i wspomaga leczenie osób, które zmagają się z nietolerancjami i alergiami pokarmowymi oraz problemami układu pokarmowego. 

Ogranicz podjadanie między posiłkami 

Słodycze są szkodliwe dla organizmu, ponieważ dostarczają wiele kalorii, a przy tym nie zapewniają uczucia sytości i sprzyjają wczesnemu starzeniu się organizmu. Należy pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach cukier jest dodawany do ogromnej ilości produktów, w tym m.in.: napojów, soków, ciast, sosów czy mięsa. Warto na zakupach zwracać uwagę na skład produktów, a także wprowadzić zdrowsze zamienniki dla przekąsek dostępnych w sklepach. Zamiast chipsów czy czekolady wybierz zdrowsze owoce, orzechy czy przekąski na bazie płatków owsianych czy sezamu. Na stronie unitop.com.pl znajdziesz szeroki wybór sezamków, bogatych w błonnik i niezawierających cukru. Dobrze jest również wyłączyć z diety cukier dodawany do kawy czy herbaty lub zastąpić go zdrowszym słodzikiem.

Fot. Anna Pelzer/unpslash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak dopasować legginsy do rodzaju treningu?
Jak dopasować legginsy do rodzaju treningu?
Szukasz idealnego stroju do ćwiczeń? Zobacz, jak dobrać idealne legginsy do rodzaju treningu.
Regeneracja – niedoceniany sprzymierzeniec każdego człowieka
Regeneracja – niedoceniany sprzymierzeniec każdego człowieka
Nie jest tajemnicą, że aby osiągnąć sukces w jakiejkolwiek dziedzinie konieczna jest ciężka praca. Długie godziny spędzone przy książkach czy […]
Dlaczego kobiety aktywne fizycznie powinny spożywać zielone warzywa?
Dlaczego kobiety aktywne fizycznie powinny spożywać zielone warzywa?
Zielone warzywa świetnie wpływają na organizm kobiety i wspomagają jej ciało, nie tylko w czasie menopauzy Sprawdź, jakie produkty najlepiej spożywać!
Ostatnie wpisy